De ce ai putea avea nevoie de serviciile unei firme de consultanță în afaceri

Există mai multe motive pentru care antreprenorii ar putea să ia în considerare serviciile unei firme de consultanță în afaceri. Contractarea serviciilor de consultanță le permite celor care doresc să acceseze un sector nou de business să beneficieze de sfaturi de încredere și documentate despre cum să investească capitalul pentru a-și crește afacerea.

Cu ajutorul acestor servicii, managerii pot pune în aplicare o serie de acțiuni specifice necesare pentru dezvoltarea afacerii, precum:

  • identificarea problemelor în procesul operațional;

  • suplimentarea personalului;

  • expertiza pe o anumită piață;

  • implementarea schimbărilor de personal;

  • formarea angajaților;

  • extinderea afacerii.

Ce face o firmă de consultanță

Ce face o firmă de consultanță în business

În general, există trei etape în procesul de lucru specific serviciilor de consultanță:

  • observare;

  • evaluare;

  • implementare.

Primul pas pentru orice consultant este faza de observare, în care scopul este de a afla informații despre afacere de la manageri și angajați. Consultantul va face următoarele lucruri:

  • va vizita punctele de lucru;

  • se va întâlni cu managementul și cu angajații;

  • va analiza situația financiară a companiei.

Examinarea problemelor și identificarea potențialelor riscuri

În timpul fazei de observare, consultantul va identifica în ce măsură afacerea respectă coordonatele misiunii propuse.

Odată ce consultantul a înțeles mecanismul de funcționare a afacerii, acesta va trece la faza de evaluare, cu scopul de a identifica care sunt procesele ce ar putea fi îmbunătățite. Această fază include aflarea punctelor forte și a punctelor slabe ale afacerii, precum și a problemelor actuale și potențiale.

  • Examinarea problemelor și identificarea potențialelor riscuri: Consultantul va studia riscurile pe care conducerea le-a identificat deja. În urma unei analize obiective, consultanții pot, de asemenea, să descopere riscuri noi sau neprevăzute.

  • Identificarea soluțiilor: Consultantul va elabora strategii pentru implementarea soluțiilor la problemele pe care le identifică și va prezenta modalități de valorificare a oportunităților de creștere a afacerii, a profiturilor și a eficienței.

Comunicarea și feedbackul

Există două elemente esențiale asupra cărora este important ca managerii să se concentreze în timpul acestui proces: comunicarea și feedbackul.

  • Comunicarea: În timpul fazei de evaluare, întreaga echipă trebuie să mențină o comunicare clară și deschisă cu reprezentantul serviciilor de consultanță;

  • Feedback: Membrii echipei trebuie să țină cont de sfaturile consultantului și să le perceapă drept critici constructive. Feedbackul consultantului nu este menit să fie personal; acesta aduce în prim plan un punct de vedere nou, obiectiv.

Odată ce managementul a convenit asupra unui plan, consultantul ar trebui să intre în cea de-a treia fază: etapa de implementare. În această fază, consultantul monitorizează progresul planului și îl ajustează după cum este necesar.

Expertiza consultantului

Calitatea de „consultant” nu este un titlu profesional dobândit și recunoscut precum în cazul altor profesii. Practic, oricine se poate numi consultant în strategie, management, afaceri, finanțe, resurse umane sau IT. Este nevoie, însă, de o pregătire profesională solidă și de o experiență relevantă în domeniul în care activezi.

Așadar, un consultant deține o gamă vastă de abilități într-un anumit domeniu și îi poate ajuta pe antreprenori în gestionarea și creșterea afacerii lor. Consultanții sunt bine informați, au experiență și pregătire profesională care îi poate ajuta în acest demers.

Tipuri de servicii de consultanță

Ce tipuri de servicii de consultanță există

Atunci când te afli la început de drum într-o anumită industrie, serviciile de consultanță pot îndeplini o serie de sarcini esențiale pentru a te ajuta în ceea ce privește activitatea de management, organizatorică și financiară.

Servicii de consultanță în strategie

Termenul de consultant în strategie este utilizat pentru a descrie consultanții care activează la cel mai înalt nivel al pieței de consultanță, cu accent pe subiecte strategice precum strategia corporativă și organizațională, politica economică, politica guvernamentală și strategia operațională. Din acest motiv, consultanții în strategie efectuează, în general, lucrări încredințate de managerii de top.

Având în vedere că natura serviciilor de consultanță în strategie diferă de alte domenii axate mai mult pe implementare și operațional, consultanții în strategie au, în general, un profil diferit față de colegii lor. În cazul lor, accentul lor se pune mai mult pe abilitățile analitice, iar descrierea postului se concentrează mai mult pe a oferi sfaturi strategice decât pe supravegherea implementării.

O viziune strategică este esențială atunci când dorești să-ți extinzi portofoliul de afaceri. Birourile One sunt proiectate pornind de la importanța experienței utilizatorilor, ceea ce le poziționează în vizorul companiilor care prioritizează bunăstarea angajaților, o abordare din ce în ce mai populară printre managerii de top.

Servicii de consultanță în management

Servicii de consultanță în management

Consultanții în management, cunoscuți în practică și sub numele de consultanți în afaceri sau consilieri de afaceri, se concentrează pe procesele organizaționale.

Din acest motiv, consultanții în management formează, în marea majoritate, ramura de consultanță; mai mult de jumătate dintre consultanți pot fi definiți drept consultanți în management.

Consultanții de afaceri sunt experți cu un nivel înalt de pregătire profesională, capabili să ofere unei afaceri o traiectorie previzionată.

Serviciile de consultanță în afaceri pot, în urma unei analize detaliate a afacerii, să identifice potențialul și limitările acesteia, pentru a ajuta la îmbunătățirea performanței și eficienței pe diferite planuri.

Dacă te gândești să accesezi piața imobiliară din perspectiva unui investitor, ia în calcul o abordare sustenabilă, centrată pe nevoia societății, precum cea propusă de One Properties. Birourile One se disting prin calitate și inovație și pot fi alegerea potrivită pentru o investiție de succes în domeniul imobiliar.

Servicii de consultanță în resurse umane

Consultanții în resurse umane îi ajută pe clienți în chestiunile legate de capitalul uman din cadrul companiilor lor sau în ceea ce privește îmbunătățirea performanțelor departamentului de resurse umane. Principalele subiecte care vizează activitatea unui consultant în resurse umane sunt, printre altele, schimbările organizaționale, gestionarea schimbării, condițiile de angajare, învățarea și dezvoltarea, gestionarea talentelor și pensionarea.

Consultanții în resurse umane pot ajuta la adaptarea culturii organizaționale sau la transformarea departamentului de resurse umane, ceea ce include schimbări la nivel organizațional, al proceselor și sistemelor, printre altele. Consultanța în domeniul resurselor umane formează, alături de consultanța în strategie, cele mai mici două segmente ale industriei de consultanță, iar numărul consultanților activi în acest domeniu este, prin urmare, mai mic decât cel din alte părți ale industriei.

Bunăstarea angajaților este un punct de reper în evaluarea succesului unei afaceri, iar un bun manager știe acest lucru. O astfel de abordare este aplicabilă oricărei afaceri, iar dacă prospectezi ideea unei investiții imobiliare, te poți baza pe calitatea dezvoltarilor One, concentrate în jurul ideii de a asigura utilizatorilor un mediu de lucru sănătos și sigur.

Servicii de consultanță operațională

Servicii de consultanță operațională

Consultanții în operațiuni sunt cei care ajută afacerile să îmbunătățească performanța operațiunilor lor. Activitățile de consultanță din acest segment variază de la servicii de consultanță la asistență practică pentru implementare, atât pentru funcțiile primare, de exemplu, vânzări, marketing, producție, cât și pentru funcțiile secundare, de exemplu, lanțul de aprovizionare.

Consultanții în operațiuni formează cel mai mare segment din cadrul ramurii de consultanță, iar majoritatea consultanților sunt activi în cadrul unuia dintre numeroasele domenii operaționale subiacente. Având în vedere că operațiunile sunt adesea asociate cu partea de tehnologie a unei companii, consultanții operaționali lucrează alături de experții din aceste domenii.

Servicii de consultanță în IT

Consultanții în tehnologie, cunoscuți și sub numele de consultanți IT sau consultanți digitali, se concentrează pe sprijinirea clienților în ceea ce privește dezvoltarea și aplicarea tehnologiei informației în cadrul companiei.

Serviciile de consultanță în IT se concentrează pe proiecte, spre deosebire de angajații IT, care se ocupă de operațiunile IT de zi cu zi.

Majoritatea consultanților lucrează la proiecte de implementare, de exemplu, la aplicații extinse de sisteme ERP, unde rolul lor poate varia de la gestionarea proiectului la gestionarea proceselor sau integrarea sistemului. În cadrul consultanței IT, piețele cu cea mai rapidă creștere sunt cele digitale, de analiză a datelor și securitate cibernetică.

Servicii de consultanță în vânzări

Consultanța în vânzări ajută la coordonarea oamenilor de vânzări, a echipelor, a proceselor și a tehnologiei pentru a transforma dinamica unei afaceri bazate pe vânzări și, în cele din urmă, pentru a crește veniturile.

Un consultant în vânzări va analiza starea actuală a departamentului de vânzări și va face sugestii pentru a optimiza sau a crea noi procese și strategii. Aceștia pot lucra direct cu oamenii de vânzări sau cu managerii de vânzări, care vor implementa apoi recomandările consultantului.

Servicii de consultanță în marketing

Consultanța în marketing este similară consultanței în vânzări, dar se concentrează pe maximizarea eforturilor de marketing ale organizației pentru a ajunge mai ușor la potențiali clienți.

Un consultant în marketing va începe prin a evalua activitatea de marketing, apoi va propune sugestii pentru îmbunătățirea acesteia. Aceștia pot ajuta la crearea și implementarea campaniilor de marketing digital, pot instrui specialiștii în marketing, pot recomanda tehnologii sau metode de creștere a traficului și a conversiilor și pot urmări succesul activităților de marketing cu ajutorul instrumentelor de analiză.

Servicii de consultanță financiară

Servicii de consultanță financiară

Segmentul serviciilor de consultanță financiară vizează îmbunătățirea capacităților financiare din cadrul unei companii.

Profilurile consultanților care activează în acest segment pot fi foarte diferite, de la consilieri în domeniul fuziunilor și achizițiilor și al finanțării corporative la consultanți în domeniul managementului riscului, al impozitelor sau al restructurării. Consultanții specializați în litigii se încadrează, de asemenea, în segmentul de consultanță financiară. Majoritatea consultanților financiari lucrează pentru marile firme de contabilitate și consultanță sau pentru birouri de consultanță de nișă.

Servicii de consultanță în imobiliare

Servicii de consultanță în imobiliare

Consultanții imobiliari sunt experți angajați pentru a studia în ce măsură o proprietate ar putea îndeplini cerințele unui investitor. Cunoștințele lor detaliate despre industrie le permit să ofere sfaturi de top celor care caută noi proprietăți în care să investească. Consultanții îi vor sfătui pe clienți cu privire la oportunitățile de pe o anumită piață imobiliară.

Un consultant imobiliar este un profesionist care consiliază cumpărătorii și vânzătorii de proprietăți imobiliare pentru a-i ajuta să ia decizii în cunoștință de cauză cu privire la proprietățile pe care le cumpără și le vând.

Serviciile de consultanță în imobiliare vor ajuta investitorul prezentându-i și o analiză financiară privind o anumită proprietate sau proiect imobiliar. De asemenea, în domeniul imobiliar, serviciile de consultanță pot ajuta cu planificarea strategică în construirea portofoliului unui investitor. În tranzacții, rolul lor se referă la gestionarea activelor.

Birourile eficiente din punct de vedere energetic sunt alegeri inspirate pentru portofoliul de investiții imobiliare. Astfel de dezvoltări sustenabile se regăsesc în portofoliul ONE, de aceea, reprezintă investiții asupra cărora vei dori să îți îndrepți privirea dacă ești în căutarea unei dezvoltări imobiliare cu potențial.

Cum măsori succesul serviciilor de consultanță

Cum măsori succesul serviciilor de consultanță

Spre deosebire de o evaluare a performanțelor unui angajat, nu există o metodologie obiectivă și unanim acceptată pentru măsurarea performanțelor în domeniul consultanței, dar este de dorit să se stabilească obiective și să se măsoare rezultatele.

  • Stabilește obiective clare. La începutul activității, asigură-te că stabilești obiective clare, relevante pentru îndeplinirea misiunii afacerii;

  • Stabilește rezultatele tangibile. Stabilește rezultatele financiare dorite și alte rezultate măsurabile, cum ar fi creșterea veniturilor, economiile anuale sau retenția angajaților;

  • Stabilește rezultatele intangibile. Asigură-te că și consultantul cunoaște rezultatele intangibile pe care le dorești, inclusiv îmbunătățirea moralului sau creșterea satisfacției clienților;

  • Măsoară progresul în fiecare fază. Evaluează progresul obiectivelor în fiecare fază a colaborării;

  • Evaluează îndeplinirea indicatorilor cheie de performanță.

De asemenea, ia în calcul utilizarea unui chestionar pentru consultanți. În acest fel, vei putea compara cu ușurință rezultatele, mai ales când vine vorba de aspectele intangibile.

Pentru a evalua performanța serviciilor de consultanță, poate fi util să răspunzi la următoarele întrebări:

  • Indicatorii de performanță au fost atinși și livrați la timp?

  • Procesul de colaborare a fost fluent, iar consultantul a fost receptiv pe tot parcursul acestuia?

  • A oferit consultantul competențele și resursele necesare pentru îmbunătățirea afacerii tale?

  • Care sunt efectele pe termen scurt, mediu și lung ale serviciilor de consultanță contractate?

  • Care a fost randamentul investiției pentru serviciile de consultanță?

Așadar, industria serviciilor de consultanță în afaceri este un sector larg răspândit, cu multe piețe diferite. Managerii pot lua în considerare serviciile de consultanță atunci când au nevoie de o perspectivă asupra deciziilor pe care urmează să le implementeze sau de un catalizator pentru schimbare în cadrul companiei.

Sursa foto: Unsplash.com, One Office, Unsplash.com, Unsplash.com, Unsplash.com, Unsplash.com, Unsplash.com, Unsplash.com, Unsplash.com, Office One, Unsplash.com.