Identificarea oportunităților de business
Oportunitățile de business sunt date de existența unei nevoi pe piață. Atunci când consumatorul are o nevoie, iar tu vii cu o soluție pentru nevoia respectivă, poți să transformi acest lucru într-un business de succes pe termen lung.
Deși nu există o rețetă de succes pentru a identifica oportunitățile de business, ne putem baza pe factori, precum: educație, experiență, networking și intuiție. Iată, concret, ce presupun aceștia.
Educație
Educația nu este importantă numai pentru identificarea și administrarea unui business de succes, ci are un impact major și asupra vieții și dezvoltării personale. Deși nivelul de educație necesar pentru a putea identifica o oportunitate de business este discutabil, un lucru este cert: o educație la nivel înalt poate să-ți aducă doar avantaje.
Cu toate că există mulți oameni de succes care au renunțat la studii pentru deschiderea unei afaceri în care au crezut și în care au văzut un potențial maxim, acest lucru nu trebuie văzut ca o renunțare la educație, ci, mai degrabă, ca o alegere a unei educații selective.
Iată câteva abilități care se pot obține sau îmbunătăți cu ajutorul educației și care te pot ajuta în identificarea oportunităților de business:
abilitățile lingvistice – comunicarea eficientă a ideilor tale este crucială atunci când ești în căutarea unei oportunități de business. Nu numai că te ajută pe tine să înțelegi mai bine situația, dar poate contribui și la construirea unor relații profesionale avantajoase pentru viitor;
aptitudini analitice – acestea te ajută să vizualizezi și să înțelegi mai simplu baze de date complexe, să gândești critic, deci, să iei decizii înțelepte, dar și să gestionezi eficient resursele pe care le ai la îndemână pentru a obține cel mai bun rezultat;
cultură generală – în lumea afacerilor este bine să știi să discuți despre orice subiect. Pentru că identificarea oportunităților de business este mai facilă atunci când ești înconjurat de oameni care activează deja în domeniile tale de interes, cultura generală îți va fi de mare folos într-o discuție.
👉 Indiferent dacă ai sau nu cunoștințe solide în imobiliare, ține cont că acest domeniu este considerat a fi unul dintre cele mai sigure și profitabile pentru investiție. Descoperă oportunitățile din dezvoltarea imobiliară One Tower care, în prezent, este închiriată în proporție de 100%.
Experiență
O bază stabilă de informații și cunoștințe provenite din metodele educative pe care le preferi, alături de o experiență vastă în domeniul în care dorești să activezi ca antreprenor constituie o combinație ideală care contribuie la identificarea unei oportunități profitabile de business.
În ceea ce privește experiența, ambele tipuri sunt folositoare în identificarea unei oportunități de business: atât cea personală, cât și cea profesională. În timp ce experiența personală te poate ajuta să îți modelezi comportamentul și atitudinea în funcție de omul cu care discuți, experiența profesională te poate ajuta să iei decizii pertinente, bazate pe date reale și concrete din care să reiasă nivelul de randament al unei investiții.
Deși deschiderea și administrarea unui business îți poate ocupa mult timp, nu uita să explorezi noi tehnici și modalități de a manageria situațiile cu care te poți întâlni atunci când ești antreprenor. Poți încerca, de exemplu, sesiuni de coaching sau workshopuri la care să participi alături de alți antreprenori pentru a învăța din experiența lor și pentru a pune în aplicare soluțiile și metodele noi. De asemenea, nu uita de cursurile de specializare, dezvoltare personală sau activitățile de networking care te pot ajuta să dobândești experiență profesională într-un timp scurt.
Networking
O rețea de contacte bine dezvoltată poate reprezenta o armă extrem de puternică pentru orice antreprenor, indiferent de nivelul la care se află și indiferent de stadiul afacerii sale. De ce este importantă această rețea de contacte? Ei bine, este simplu: aceasta poate să fie construită din oameni capabili să îți valideze sau invalideze ideea de afaceri, care îți pot oferi sfaturi și idei, dar care îți pot deschide și calea către noi oportunități sau parteneri de business.
Dacă această rețea este formată din oameni pe care îi apreciezi și îi admiri, analizează modul în care ei au ajuns la acel nivel și vezi dacă ți se potrivesc și ție acele afaceri și investiții.
👉 Descoperă One Cotroceni Park – dezvoltarea imobiliară construită pe un teren cu o suprafață totală de 5,8 hectare și care găzduiește spații comerciale, birouri și apartamente, pretabile pentru investiție!
O rețea de contacte nu presupune doar existența oamenilor de afaceri. Aceasta poate fi alcătuită și din oameni care nu fac parte din lumea antreprenoriatului. Aceștia din urmă îți pot oferi informații și indicii cu privire la modificările care au apărut sau care ar putea apărea în comportamentul consumatorului. Prin cercetarea acestui lucru, dar și cu ajutorul unei analize specializate a pieței, poți să identifici următoarea nevoie a consumatorilor și poți veni cu o idee inovatoare de a o satisface ajutorul unui produs sau serviciu.
Intuiție
Intuiția are foarte mare legătură cu experiența. Cu cât ai mai multă experiență personală și profesională, cu atât și intuiția ta va fi mai dezvoltată și te va ajuta să faci alegerile potrivite. Dacă, în schimb, nu ai o experiență foarte mare de viață sau profesională, atunci poate ar fi mai bine ca deciziile tale să nu se bazeze doar pe intuiție.
La fel ca în cazul experienței, și intuiția poate fi de două tipuri: intuiție personală și intuiție antreprenorială. În timp ce intuiția personală îți poate oferi indicii subliminale despre asocierea cu anumite persoane, intuiția personală te poate ajuta să decizi dacă este bine sau nu să profiți de o anumită oportunitate de business.
Chiar și atunci când alegerea ta se bazează pe date reale și concrete, nu uita să îți asculți intuiția. Uneori, poate fi cel mai bun sfătuitor în materie de business.
Oportunități de business pe piața imobiliară
Investițiile în dezvoltări imobiliare implică o investiție inițială mai mare, dar cu un risc redus și un venit stabil pe termen lung. Fie că alegi să investești în imobiliare prin intermediul pieței bursiere, fie să cumperi apartamente și să le închiriezi, în regim normal sau în regim hotelier, ambele metode pot reprezenta oportunități atractive pentru orice antreprenor.
Când pot fi avantajoase investițiile în imobiliare
Există mai multe perioade economice în care investițiile imobiliare pot fi considerate avantajoase pentru antreprenorii care doresc să obțină un profit stabil din imobiliare. Iată care sunt acestea:
- perioada de inflație – aceasta este caracterizată de o creștere generală a prețurilor, dar și a dobânzilor bancare, lucru care poate duce la scăderea cererii pe piața imobiliară.
👉 Acesta este momentul în care dezvoltatorii imobiliari ajustează prețurile, iar tu, ca investitor, ai putea să profiți pentru a obține un randament bun în urma achiziției unui imobil. Aproape 60% din unitățile rezidențiale de la One Herăstrău Vista s-au vândut în numai 3 luni.
epuizarea plafonului pentru programul „Prima Casă” – acest program a fost principalul motor de creștere al pieței imobiliare din ultimii ani, astfel că, momentul în care acest program se încheie, poate să fie propice pentru un investitor;
faza de dezvoltare – este bine cunoscut faptul că atunci când achiziționezi un imobil în faza de dezvoltare a proiectului, poți obține un preț mai avantajos decât în etapele ulterioare dezvoltării;
👉 Descoperă One Herastrau Towers și identifică oportunitatea de investiție potrivită pentru tine! Această dezvoltare imobiliară cuprinde și spații comerciale și de birouri moderne și sustenabile, potrivite pentru o investiție rentabilă.
Educația, experiența, crearea unei rețele de contacte, dar și intuiția sunt câțiva dintre factorii care nu trebuie scăpați din vedere atunci când dorești să identifici oportunități avantajoase de business.
Sursă foto: One.ro