Comunicarea asertivă în business
O bună comunicare este piatra de temelie a unor bune relații personale și profesionale. Asertivitatea în comunicare este asociată cu rezultate îmbunătățite în toate domeniile, de la succesul educațional până la satisfacția profesională.
În acest articol, vei afla mai multe despre comunicarea asertivă, ce o deosebește de alte stiluri de comunicare și cum ajută acest tip de comunicare în mediul de business.
Ce este comunicarea asertivă și cum se deosebește de comunicarea agresivă.
Există trei tipuri de comunicare: pasivă, asertivă și agresivă. Comunicarea pasivă și comunicarea agresivă te vor împiedica să construiești legături solide. S-ar putea să îți faci ascultat punctul de vedere, dar de multe ori te veți simți neînțeles sau nu suficient de respectat.
Pe de altă parte, comunicarea asertivă, te poate ajuta să obții rezultate pozitive în urma conversațiilor tale. Nu implică un exces de încredere sau prea multă franchețe în modul în care te exprimi. De fapt, este vorba mai degrabă de dezvoltarea și exersarea inteligenței emoționale cu ceilalți. Astfel, îți poți expune părerile, fiind în același timp respectuos cu cei din jur.
Comunicarea asertivă - definiție
Căutând definiția comunicării asertive în dex vei afla că înseamnă abilitatea de a afirma direct sentimentele și nevoile într-o manieră diplomată. Comunicarea asertivă nu menajează un subiect și nici nu forțează o perspectivă asupra altcuiva.
Comunicarea asertivă este dirijată de trei principii ale comunicării eficiente:
Claritate: comunică într-un mod direct, care să enunțe direct gândurile și sentimentele, fără a cosmetiza limbajul.
Consecvență: ceea ce spui astăzi reflectă ceea ce ai spus ieri.
Amabilitate: respectă ascultătorul și comunică într-un mod care nu îl judecă sau presupune intenții ascunse.
Menținând o comunicare clară și consecventă, comunicatorii asertivi pot vorbi și își pot exprima perspectivele fără a-i lipsi de respect pe ceilalți.
Alege să oferi angajaților un mediu de lucru propice dezvoltării și colaborării. Birourile One înseamnă spații de lucru eficiente care răspund dinamicii lucrului în echipă și nevoilor utilizatorilor.
Asertivitatea în comunicare este un instrument esențial pentru a exprima opiniile în mod respectuos. Practicarea asertivității poate crește stima de sine și poate ajuta la implementarea unor schimbări pozitive într-o companie. În calitate de angajat, este important să înțelegi cum să te exprimi asertiv pentru a fi ușor de înțeles.
De ce este importantă asertivitatea
Asertivitatea este importantă pentru a promova relații semnificative la locul de muncă. Te poți simți confortabil să îți exprimi opinia, chiar dacă este diferită de cea a colegilor, însă este important cum alegi să te exprimi. Faptul de a arăta respect pentru punctele de vedere ale celorlalți îți poate permite să rezolvi dezacordurile și să lucrați împreună în mod eficient.
Pentru a avea randament maxim angajații au nevoie și de un mediu de lucru care să-i stimuleze și în care să se simtă confortabil. Fie că este vorba de a fi productivi într-un spațiu în care se simt ca acasă, de a avea acces la mai multe facilități sau de a-și desfășura activitatea într-o clădire amplasată strategic, birourile One îndeplinesc cerințele celor mai selectivi manageri, care își doresc pentru echipa lor un spațiu de birouri modern.
Comunicare asertivă exemple
Iată câteva sfaturi pentru a deveni un comunicator mai asertiv, care se aplică în multe domenii.
Folosește afirmații folosind pronumele „eu" pentru a te asigura că transmiți în mod clar ceea ce simți celeilalte persoane (de exemplu, „Eu cred că..."). Solicitările agresive încep de obicei cu „tu" (de exemplu, „Tu nu faci niciodată asta...").
Evită limbajul extrem (de exemplu, „întotdeauna", „niciodată").
Folosește verbe clare pentru a comunica mesajul (de exemplu, „va" în loc de „ar putea", „are nevoie" în loc de „ar vrea").
Ascultă activ feedback-ul pe care îl primești (indiferent dacă este pozitiv sau negativ) și răspunde respectuos.
Iată câteva exemple de comunicare asertivă:
"Nu sunt de acord cu asta. Eu văd lucrurile în felul următor..."
"Mulțumesc că te-ai gândit la mine, dar de data aceasta voi refuza."
"Din nefericire, nu pot prelua alte sarcini în acest moment."
"Îți respect părerea, dar hai să acceptăm să nu fim de acord."
"Știu că nu ai vrut să spui asta, dar mă simt jignită de comentariul tău."
"Data viitoare, aș aprecia dacă ai veni la timp."
Comunicarea asertivă în afaceri
În primul rând, este important să îți amintești scopurile și obiectivele tale de afaceri. Dacă principala ta sarcină este de a crea oportunități de afaceri într-un mod durabil, atunci trebuie să te asiguri că audiența ta dezvoltă loialitate și respect pentru afacere. Acest lucru se poate materializa construind o bună reputație, atât ție cât și companiei.
Stabilirea de legături de business la evenimente este crucială. Așadar, trebuie să construiești relații solide cu potențialii clienți, cu partenerii strategici și alte părți interesate. Acest lucru presupune o gândire strategică și rapidă pentru a-ți atinge obiectivele. Dar, mai presus de toate, trebuie să fii un comunicator inteligent pentru a menține aceste relații.
Acest lucru este deosebit de util de fiecare dată când timpul este limitat pentru a comunica cu părțile interesate. De exemplu, dacă ai o convorbire de 30 de minute cu un client, conversația ar trebui să decurgă rapid pentru a ajunge la esența lucrurilor.
Dacă folosești comunicarea asertivă, vei putea să îți exprimi punctul de vedere mai repede, îmbunătățindu-ți astfel astfel șansele de succes.
Clădirile de birouri One pun la dispoziție spații generoase și multiple facilități pentru ca întâlnirile de afaceri să se desfășoare într-un cadru amenajat după standarde înalte de calitate și design.
Tehnici de comunicare asertivă în mediul profesional
Ajutându-i pe angajați să lucreze și să comunice într-o manieră asertivă, dezvolți echipe mai productive. Avantajele pe care acest lucru le are pentru întreprinderi includ o eficiență sporită, o mai mare satisfacție și bunăstare a personalului, echipe bine conduse și, în cele din urmă, rezultate mai bune.
Un manager cu viziune va ști că rezultate mai bune înseamnă angajați dedicați și un mediu de lucru sigur și eficient. Clădirile One beneficiază de certificări ale procesului de dezvoltare și proiectare, atât în ceea ce privește selecția materialelor și procesele de construcție, cât și la nivelul deciziilor luate în legătură cu utilizarea resurselor naturale și energetice.
Comportamentul și comunicarea asertivă îi ajută, de asemenea, pe angajați să iasă din situații conflictuale cu un sentiment mai puternic de satisfacție și stimă de sine. Asertivitatea se poate materializa diferit în funcție de rolul ierarhic:
Asertivitatea în exprimarea angajaților
Angajații folosesc adesea tehnici asertive pentru a comunica ferm și respectuos cu supraveghetorii și colegii de echipă. Iată câteva exemple de situații în care ai putea dori să fii asertiv la locul de muncă sau să oferi un răspuns asertiv:
Cererea pentru o mărire de salariu: Angajații își pot asigura managerul că sunt dedicați rolului lor, explicând în același timp că responsabilitățile lor profesionale justifică o creștere a salariului.
Dezacordul privind o decizie a grupului: Poate că echipa a ajuns la o concluzie cu care nu ești de acord. Într-o astfel de situație poți oferi dovezi pentru un punct de vedere contrar și poți rămâne deschis la considerațiile colegilor de echipă.
Stabilirea unei abordări alternative a unei sarcini: Dacă un angajat identifică o modalitate mai eficientă de a gestiona sarcinile de lucru, el poate arăta apreciere și respect pentru procedurile anterioare, descriind în același timp modul în care strategia sa poate aduce beneficii organizației, dând dovadă că au un caracter asertiv.
Asertivitate în exprimarea managerilor
În calitate de manager, este de asemenea important să utilizezi tehnici de comunicare asertivă pentru a stabili așteptări clare pentru angajați. Îți poți demonstra autoritatea și poți saluta perspectivele noi pentru a face mediul de lucru mai productiv. Iată câteva exemple de cazuri în care asertivitatea ar putea fi necesară:
- Atribuirea de sarcini angajaților - Supervizorii pot explica de ce au delegat un anumit proiect unui angajat. De exemplu, poți fi ferm în ceea ce privește monitorizarea performanțelor profesionale ale acestuia și îl poți asigura că sarcina poate promova creșterea profesională.
Companiile cresc și evoluează. Iar o clădire de birouri trebuie să fie capabilă să țină pasul cu această creștere și să garanteze confortul de care angajații tăi au nevoie. Alegând birourile One, poți fi sigur că ai ales un spațiu de birouri ce poate face față oricăror schimbări și extinderi viitoare.
Asumarea responsabilității pentru acțiunile lor: Un lider asertiv este transparent și are remușcări în legătură cu greșelile sale. De asemenea, este receptiv la critici constructive și dispus să se îmbunătățească.
Păstrarea calmului în situații neașteptate: Asertivitatea îi poate permite unui manager să liniștească angajații în timpul unei crize. Aceasta presupune să fie ferm în ceea ce privește modul de a proceda, empatizând în același timp cu preocupările echipei.
One Office înseamnă mai mult decât o clădire obișnuită de birouri. Sunt clădiri destinate găzduirii unor companii care caută o locație bună, confort maxim pentru angajați și eficiență energetică pentru sediile lor.
Avantajele asertivității
Faptul de a fi asertiv la locul de muncă poate aduce beneficii, cum ar fi:
Creșterea încrederii: Angajații se pot simți mai încrezători în abilitățile lor de comunicare, ceea ce le poate crește stima de sine.
Colaborare eficientă: Colegii de echipă care rezolvă dezacordurile în mod asertiv pot învăța unii de la alții și se pot simți mai confortabil să ofere sugestii.
Respectul pentru autoritate: Managerii asertivi își pot îmbunătăți stilul de conducere în rândul personalului lor. Aceștia vor fi mai încrezători în strategiile lor.
Biroul ideal reflectă identitatea companiei tale. Birourile One transmit un mesaj clar despre profesionalism, orientarea spre comunitate și practici sustenabile.
Există și consecințe ale faptului de a nu te exprima clar și consecvent la locul de muncă. Acestea includ:
Lipsa unei direcții clare: Managerii care nu-și susțin autoritatea pot provoca confuzie atunci când deleagă sarcini. Este esențial ca aceștia să își responsabilizeze echipa și să răspundă nevoilor ei.
Mai multe conflicte interpersonale: Un angajat care nu-și proiectează opiniile poate continua să fie nemulțumit de mediul de lucru, ceea ce poate crește dezacordurile între coechipieri. Recunoașterea perspectivei fiecăruia poate reduce tensiunea, chiar dacă echipa procedează într-o direcție diferită.
Sensibilitate la critici: Profesioniștii care nu sunt asertivi se pot simți, de asemenea, mai puțin încrezători, ceea ce îi face mai vulnerabili la feedback. Ar putea fi util ca angajații să exerseze abilitatea de a fi asertivi, astfel încât să înțeleagă valoarea gândurilor lor.
Cum să ai un comportament asertiv la locul de muncă
Urmează aceste practici pentru a comunica asertiv în mediul profesional și a avea, în general, un comportament asertiv:
1. Folosește un limbaj corporal adecvat
Limbajul corporal se referă la poziția și gesturile pe care le folosești atunci când vorbești. Este important ca semnalele nonverbale să fie în concordanță cu ceea ce rostești și să îți întărească fermitatea. Un angajat care simte încrederea în limbajul corporal al unui manager poate acorda mai multă atenție mesajelor verbale.
2. Expune-ți clar opinia
Comunicarea eficientă și clară este un element distinctiv al asertivității.
Iată cum te poți exprima clar:
Cunoaște-ți publicul. Adaptează mesajul pentru a corespunde contextului profesional al partenerului de conversație. De exemplu, dacă vorbești cu un manager, ai putea folosi un limbaj mai tehnic.
Fii concis. A fi concis te poate ajuta să menții nivelul de atenție al audienței. Evită să te pierzi în detalii și exprimă-ți punctele de vedere în mod direct, respectând timpul colegului.
Folosește formulări specifice. Asigură-te că interlocutorul a înțeles bine mesajul. Ia în considerare utilizarea de numere sau nume proprii pentru a-ți expune mai bine perspectiva.
Anticipează eventualele atitudini refractare. Pushback-ul se referă la rezistența pe care interlocutorul o poate avea față de afirmațiile tale. Fiind pregătit pentru o atitudine refractară te poate ajuta să decizi cum să îți întărești punctul de vedere. În timp ce îți pui în ordine ideile, gândește-te la modul în care interlocutorul ar putea răspunde. Anticipează îngrijorările pe care le-ar putea exprima acesta și elaborează strategii pentru a găsi soluții la probleme. Poți arăta publicului că te-ai gândit cu atenție la perspectiva expusă, iar faptul că ești ferm îți poate accentua și mai mult asertivitatea.
Soluțiile One United Properties pentru companii permit alinierea obiectivelor corporative cu mediul de lucru, maximizând eficiența energetică și standardele de bunăstare ale angajaților.
Fii pregătit să faci compromisuri. Compromisul presupune agreare unei soluții care să fie în beneficiul ambelor părți. Acest lucru poate demonstra că respecți opiniile interlocutorului și că ești dispus să sacrifici unele dintre viziunile tale. Compromisul poate menține, de asemenea, o relație pozitivă între tine și partenerul de conversație.
Păstrează o atitudine pozitivă. Menținerea unei atitudini pozitive poate atenua tensiunea atunci când există conflictele interpersonale. Iată ocaziile în care poate fi util să ai o atitudine pozitivă.
Înainte de a transmite mesajul, mulțumește pentru pentru timpul acordat. De asemenea, poți să-ți întrebi interlocutorul cum se simte pentru a crea o conexiune.
Când răspunzi la preocupările interlocutorului asigură-l că îi înțelegi și îi respecți opiniile. Practică ascultarea activă pentru a parafraza punctele lui de vedere înainte de a continua cu propriile idei.
După ce ajungeți la un acord, mulțumește din nou auditoriului pentru că s-a întâlnit cu tine. Ia în considerare posibilitatea de a reaminti că aștepți cu nerăbdare să lucrați împreună în viitor, de exemplu.
Pentru a oferi angajaților confortul necesar, birourile de astăzi se concentrează mai puțin pe maximizarea densității locului de muncă și mai mult pe calitatea spațiului și experiența pe care o oferă. Birourile One sunt proiectate pentru a sprijini colaborarea între angajați oferind facilități pentru desfășurarea activității de birou într-un mediu modern și sustenabil.
Sfaturi pentru a fi asertiv la locul de muncă
Pentru îndrumări privind manifestarea asertivității în relațiile profesionale, ia în considerare utilizarea următoarelor sfaturi:
1. Găsește momentul potrivit
Momentul pe care îl alegi pentru a-ți expune opiniile poate influența răspunsul pe care îl vei primi. Alege o ocazie care să permită interlocutorului să te asculte, să-ți înțeleagă punctul de vedere și să îți ofere suficient timp pentru a ajunge la un acord. De exemplu, programarea unei întâlniri îți poate permite să pregătești ideile în avans. Monitorizează climatul și selectează momentul potrivit pentru a-ți exprima gândurile.
Ca manager, ia în considerare nevoile membrilor echipei înainte de a-ți exercita autoritatea. De exemplu, dacă le oferi feedback cu privire la performanțele lor profesionale, selectează un moment care să îți permită să vorbești cu ei în particular, ceea ce arată că le respecți autonomia.
2. Fii atent la tonul pe care îl folosești
În timp ce îți susții ideile, tonul tău poate afecta modul în care audiența îți percepe starea de spirit. De exemplu, un ton ridicat poate însemna că devii furios, în timp ce un ton moale poate însemna că ești trist sau timid. Găsește un echilibru care să arate interlocutorului că ești serios în ceea ce privește opinia ta, dar în același timp abordabil. Folosirea unui ton prietenos te poate ajuta, de asemenea, să îți menții pozitivitatea în timpul conversației.
3. Scrie ceea ce dorești să spui
Transcrie cuvintele exacte pe care intenționezi să le rostești și recitește-le pentru a te asigura că sunt cele potrivite. Gândește-te la modul în care publicul va percepe mesajul tău.
De exemplu, dacă ți se pare că mesajul este prea lung, omite câteva cuvinte pentru a-l face mai concis și mai ușor de transmis. De asemenea, poți ruga un prieten să îți ofere sugestii pentru a-l îmbunătăți. Folosește notițele ca un ghid și evită să îl memorezi, ceea ce îți poate ajuta vocea să sune mai natural atunci când vei comunica mesajul.
4. Folosește verbe active
Verbele active pot face ca perspectiva ta să fie mai clară, împiedicând publicul să o interpreteze greșit.
Așadar, adoptarea unui discurs asertiv le oferă indivizilor posibilitatea de a lucra mai ușor alături de ceilalți și de a aduce oamenii împreună într-o manieră constructivă. Asertivitatea se referă la o comunicare eficientă și la încrederea în sine pentru a expune propriul punct de vedere.
Sursa foto: One United Properties, Shutterstock.